publicerat
|
2023-01-11
REv.
Vid vissa typer av fel vill vi att ni exporterar er databas (vault) samt övrig information från DDM för att vi skall få ett bra underlag för felsökning. Detta inlägg beskriver hur du genererar fram denna information och skickar till oss.
För att exportera din databas behöver du först logga in i DDM Administrator. Gå sedan till Maintenance-fliken följt av DB Export:
Under rubriken EXPORT DATABASE, tryck på Export Database
Nu får du välja vart databasen skall exporteras. För enkelhetens skull så väljer vi att placera den på Skrivbordet
När exporten sedan är färdig kommer du att se denna dialogruta, tryck sedan då på OK
Nu går vi sedan till platsen dit databasen exporterades, högerklicka då på mappen Vault och välj Skicka till>Komprimerad mapp
Denna komprimerade mapp, inklusive informationen vi genererar i nästa steg skall då skickas till oss på support@solidmakarna.se
Supportpaketet är en dataskyddad export av specifika objekt i ett format som hjälper supporten att återskapa ett live-system och reproducera ett problem. För att exportera ditt supportpaket behöver du först logga in i DDM Office. Leta reda på filen som skall skickas, högerklicka sedan på denna och välj Send To>File system
I dialogrutan som visas så väljer du först (1) sökvägen dit filerna skall skapas. (2) Se till att filformatet enligt bild är markerat. (3) Välj sedan Support Bundle. Följt av OK (4).
Komprimera sedan denna mapp också på samma sätt som ovan. Skicka sedan dessa filer till oss på support@solidmakarna.se
Jonas Bryntesson
UTBILDNING
Emil Rindell
SUPPORT / WEBB
Missa inga viktiga uppdateringar eller tips och trix. Ange dina uppgifter så får du ett mail när vi publicerar något här.